Sunday, June 19, 2011

040: Shopping sambil belajar

Sambil shopping, kita juga boleh ajar macam-macam perkara kat budak-budak. Nak tahu caranya?
Mula-mula, letak budak tu dalam troli je. Senang jaga.

"Ini namanya tembikai susu." aku ajar Hanzalah.

"Eh tak boleh makan la!" jerit aku.

"Ini pulak anggur. Tengok je, jangan makan!"

"Ini tembikai. Yang ni pun jangan makan!"

Rehat sebentar. Penat ajar budak-budak ni.

"Haa ini pulak kobis namanya."

"Yang ni pun nak makan jugak ke?"



Sambil shopping, budak-budak juga boleh belajar mengenai buah-buahan dan sayur-sayuran. Selamat mencuba! =')

8 pendengar:

Aida Lela said...

baiknye dia duk dalam troli.. kalau anak buah saya, meraung nak itu ini, sekejap nak duk dalam troli, sekejap nak jalan. pening. LOL.

* lenkali boleh ajar tentang buah2 ni.. :)

Puding Karamel said...

kalau sorang shopping ngan sorang budak pening jugak tu...kalau ada bantuan tambahan ok sikit kot ^^

AJ Edrez said...

My sons ~ tak maunya diorg dok dlm troli cenggitu. Adehhh...

Ana Jannah said...

fuhh...adik saya...mungkin susah sket klu bawak berjalan =,="

MuNsYi SaMa said...

Dah ajar, dia dapat tangkap apa yg diajar kena la bagi upah buah2an tu :P

safiyyah said...

Everyone, post ni agak main-main sebenarnya. haha.. tapi tak salah pun kalau nak ajar =)

Aida,
budak ni pun macam tu bila dah besar. memang payah. hehe

Puding Karamel,
ni pun ada 3 orang jaga sorang budak. hihi

AJ,
Kalau ramai memang payah. huhu

Ana Jannah,
Takpe slow2 :D

Munsyi,
haha. kopak la macam tu. saya bagi jus buah je sebotol. gabung semua buah. bijak kan? :D

Isteri Encek Bard said...

comelnyer

safiyyah said...

Kan3? Hee :D