Sunday, October 23, 2011

071: One fine day

Aku suka tempat yang tenang. Tak ramai orang. Tak sesak. Sebab tu aku bersyukur sangat datang Wellington. Sebab Wellington ni tak ramai orang macam Auckland.

Rumah sendiri adalah tempat paling tenang bagi aku. Tapi kalau bosan kat rumah, tempat yang aku suka untuk pergi cari ketenangan adalah laut, kedai buku, library dan hutan. Kalau ada lelaki yang suka date dengan aku tempat begini selepas kahwin, itu adalah bonus. 

Dan yang paling menarik, Wellington juga dekat dengan laut. Jalan kaki hanya beberapa minit. Kalau ke laut, biasanya kami akan bagi roti dekat burung dan itik yang kelaparan.


Aku suka tengok langit.

Besar gedabak roti manusia ni bagi. Ish3

Rasa macam bagi anak makan. Eh?

Makin banyak burung dan itik yang datang.

Wellington harbour.

Depan tu jeti. Pagi-pagi ada bot datang jual ikan.

Bot-bot di pelabuhan.

Bye. Nak balik dah.




p/s: Nanti mak aku datang masa grad, aku nak bawak pergi sini petang-petang bagi  burung makan. 

4 pendengar:

AJ Basboussa said...

Suapkan burung makanan? Phewww... so sweeeeetttt..... :)

Aida Lela said...

nak pegi sana jugak boleh? ;)

*pergi dalam mimpi je..huhuhu

Puding karamel said...

besnye...teringat kat tralfagar square.
kat sabah ni banyak anjing je.err...pikir 20x nak bagi makan,huhu.kang die excited mai jilat kita pula.huhu

safiyyah said...

AJ,
saya tak pun. saya campak je. haha

Aidalela,
doala mudah-mudahan ada rezeki :)

PK,
tralfagar square itu di manakah? sini pun banyak anjing. nasib baik burung pun byk. hehe